SEO - Søkemotoroptimalisering

SEO Analyse

Forbedr din organiske trafikk og rangering med en omfattende SEO analyse. Undersøk nettstedets SEO-helse, sammenlign trafikken og søkeordene til konkurentene dine, og finn muligheter for å nå flere brukere.

SEO Metode

Det er tidkrevende å utføre en omfattende SEO-analyse. Metoden krever at man kjenner sine verktøy og klarer å vekte eget nettsted mot konkurentene. Man gjentar prosesse flere ganger og gjør små forbedringer hver gang.

Sjekk teknisk SEO

Hvordan kan jeg forbedre min tekniske SEO?

Fjern skjulte problemer som kan holde tilbake optimal ytelse og rangering. Undersøk tekniske SEO-helse med vanlige SEO-verktøy. Det er en forutsetning at du ikke har Javascript eller CSS som blokkerer ytelsen på nettstedet ditt. Gå gjennom siden og sjekk at du ikke for for mye HTML i forhold til tekst/innhold. Det kan slå negativt ut.

Prioriter søkeordene

Hva er dine beste søkeordmuligheter?

Undersøk hvilke søkeord du har best mulighet til å rangere for. Det finnes flere benchmark som hjelper deg å kartlegge søkeordkonkurranse nettstedet ditt kan få. På den måten kan du være trygg på at du velger søkeord som gir deg maksimalt utslag.

Finn konkurentenes søkeord

Hvilke søkeord går du glipp av?

Forbedre din organiske søkeytelse ved å avdekke hull i søkeordstrategien din. Kontroller SEO-søkeordene dine og sammenlign dem med konkurrenternes beste søkeord for å finne nye muligheter for å nå publikum og øke trafikken din.

Finn søkeord som andre betaler for

Hvilke søkeord betaler dine konkuretner for?

Tjuvtitt på konkurentenes søkeord og bruk effektive søkeord for å nå ut til ditt publikum på en optimal måte basert på søkeord med høy kjøpsintensjon. Bruk disse søkeordene i innhold for å bli oppdaget når kjøpere søker etter produkter og tjenester.

Optimaliser siden for SEO

Hvordan kan du forbedre ditt eksisterende innhold?

Forbedre organisk søkeytelse med optimalisering på sidene. Utfør en analyse på siden for å sikre at innholdet ditt følger SEO beste praksis og kan forstås av søkemotorer.

Undersøke hvem som linker tilbake til deg

Hvordan kan du bygge opp din autoritet med tilbakekoblinger?

Autoritative tilbakekoblinger (når andre nettsteder med høy anselse linker til deg) kan bidra til å bygge opp nettstedets autoritet og forbedre SEO-rangene dine. Kjør en tilbakekoblingsanalyse for å se hvilke nettsteder som allerede kobler til nettstedet ditt, og hvor du har hull. Prøv å avdekke konkurrenternes tilbakekoblinger for å finne nye muligheter som kan være verdifulle for nettstedet ditt. Stopp også trafikk fra nettsteder med spam. Disse dukker gjerne opp som et domenenavn med ordet seo i seg fra et fjernt land eller domene du aldri har hørt om. På samme måte som nettsteder med godt rykte drar deg opp, så drar disse deg ned. Bruker du WordPress så finnes det moduler for slikt.

Finn SEO konkurenter

Hvilke områder rangerer høyt i søkeresultatene for emner du bryr meg om?

Finn ut hvem du konkurrerer mot for søketrafikk og analyser deres mest vellykkede strategier. Finn nettsteder som retter seg mot de samme søkeordene, og del det samme publikum. Deretter undersøker dine SEO-konkurrenters beste søkeord og tilbakekoblinger for å finne nye muligheter du kan utnytte.

Analyser trafikk fra søkemotorene

Hvem sender deg mest trafikk?

Undersøke trafikk fra søkemotorenes, finn ut hvem som sender deg mest trafikk og hvorfor. Forbedre SEO, SEM (“søkemotormarkedsføring”) og innholdsstrategien ved å benchmarke søkeytelsen din mot konkurrenter. Deretter undersøke hvilke emner og søkeordstrategier de bruker for å få trafikk til sitt nettsted.

Har du spørsmål?

Vi svarer gjerne på det du måtte lure på.