WooCommerce er bygget på verdens mest utbredte platform for utvikling av websider. Det er veldig rikt på funksjoner og i bunn ligger en grundig testet platform. WooCommerce er gratis, men det finnesmange tillegsmoduler som finnes i forskjellige utgaver. Man må regne med å betale litt dersom man har sære/avanserte behov.

Siden WooCommerce er bygget på WordPress så bruker det de samme makenismene som ligger i bunn i WordPress. Mekanismene går på funjustering av hvordan produktene blir presentert. De som kjenner WordPress, og de finnes det mange av, vil raskt kunne kjenne seg igjen i WooCommerce.

WooCommerce har god integrering mot alle slags betalingsløsninger. Det finnes også gode moduler for beregning av frakt og forskjellige mva satser. Dette er problemer/detaljer som man som regel ikke kjenner til, før man må løse de. Når man velger WooCommerce så finner man ut at alle problemer man kommer borti har vært løst tidligere av noen andre og man høster godt av innsatsen frivillige bidrar med over hele jordkloden.

Andre spørsmål og svar i samme kategori:

Hva er WooCommerce dårlig på?

WordPress/WooCommerce er veldig fleksibelt. Det har sin pris ved at systemet kan bli stort og tungt å dra rundt. Man skyter seg litt i foten hvis man installerer alt av plugins man kommer over. Det gjelder å begrense seg. Som for alle problemer som måtte dukke opp så finnes det sannsynligvis en løsning når man bruker WordPress/WooCommerce.

mer

Hva er forskjellen på WordPress og WooCommerce?

WordPress ligger i bunn og WooCommerce ligger på toppen av WordPress. WordPress tar seg av registrering av brukere, innlogging, gir nødvendige elementer som sider, bilder og mediabibliotek. Den har teksteditor og tar seg av revisjoner og håndterer plugins og oppdateringer.

WooCommerce håndterer produkter, produktgrupper, priser, presentasjon av produkter, beregning av frakt, beregning av mva satser og lagerbeholdning. I tillegg har WooCommerce egne plugins som kan være beregning av fraktpriser med Posten/Bring/DHL etc, forskjellige betalingsløsninger, avanserte produkter. Fysiske varer er opplagte, men også  virtuelle produkter som nedlasting av .PDFer eller salg av tjenester, sammensatte produkter der man passer på å ikke selge komplette pakker uten at man har alle komponentene på lager, eller passer på at delkomponentene er kompatible med hverandre.

mer