Hjemmeside for din bedrift
Vi kunne ha listet opp alle de tekniske detaljene ved design av hjemmeside for bedrift, fortalt deg at vi driver eget webhotell for å ha full kontroll på alle mulige flaskehalser for våre mest krevende kunder og at dette kommer alle kundene til gode, eller vist deg at våre websider er like raske som lyn fra himmelen – på alle platformer. Du vil sansynligvis bare nikke med hodet og ikke skjønne veldig mye av det. Vi kunne ha fortalt deg at vi alltid har kundens ønsker i fokus, at vi er servicebeviste at vi skjønner at mobilvennlige websider er din bedrifts ansikt utad, men det er ikke sikkert at du vil tro oss.
Dere har alltid tilgang til å redigere sidene deres og kan gjøre endringer, legge inn nye sider eller rette feil.
Definer et mål for hjemmesiden.
Sammen finner vi en strategi og et mål for bedriftens hjemmeside. Følgende ønsker går ofte igjen:
-
Hjemmesiden som visittkort for bedriften
- Noen kunder ønsker hverken flere kunder eller mer salg. De ønsker en hjemmeside for at eksisterende kunder skal kunne finne deres kontaktinformasjon. Lekker webdesign styrker kundens merkenavn.
-
Hjemmesiden som salgskanal for bedriften
- Hjemmesiden brukes til å skaffe seg flere kunder og vil være magnet på søkemotorene og tiltrekke seg nye kunder med formålet å selge mer. Her må man fremheve hvorfor produktene er bedre enn konkurrentenes og særlig sørge for at sidene er tilrettelagt for søkemotorene
-
Hjemmesiden som presentasjon av bedriftens produkter/tjenester
- Noen kunder har en etablert kundekrets med behov for tilgang til tekniske spesifikasjoner eller ny informasjon om produktene når det kommer oppdateringer. Websiden kan fungere som enkel og rimelig måte å distribuere denne informasjonen.
-
Hjemmeside for å få et overtak på konkurrerende bedrifter
- Når konkurranse er stor innenfor et område, er websider naturlig brikke i en strategi for at bedriften kan skille seg ut fra konkurrentene. Førsteinntrykk er veldig viktig og en webside er ofte det første en kunde møter.
Vi setter oss i kundens situasjon og anbefaler et utkast til design. Når kunden er fornøyd, finpusses webdesignet samtidig som kunden kommer med nye innspill. Vi lanserer først når kunden er fornøyd med totaltinntrykket.
Hvorfor lage en hjemmeside i WordPress?
- Enkel navigering i nettsidene
- Moderne webdesign
- Søkemotorvennlige
- Mobil/nettbrett-vennlige (responsiv design)
Vi tilbyr:
- Rask utvikling
- Webhotell
- Totaltansvar: backup, drift, vedlikehold, oppdatering
- For de som ønsker prikk over i-en, kan vi tilby søkemotoroptimalisering (SEO)
- Rimelig webdesign
Hjemmeside for bedrift på flere platformer
Nesten gratis hjemmeside/nettbutikk for din bedrift?
Det finnes nettsteder som frister med gjør-det-selv pakker og komplett nettsted på 5 minutter. Prisen er ofte ikke til å klage på, men de forteller aldri om baksiden av medaljen. Legg merke til at du finner aldri slike sider når du søker etter informasjon eller kommer over nettbutikken som lover gjør-det-selv. Det blir som å kjøpe pensel på Biltema og prøve å lakkere om bilen sin. Det blir ikke pent. Vi jobber kostnadseffektivt og gir råd der vi ser løsninger som er rimeligere for kunden. Vi bruker normalt 1-2 uker på arbeid, webdesign og produksjon av en hjemmeside. I tillegg må du regne med kostnad for webhotell og drift. Vi har rimelige priser og håper du finner de konkurransedyktige. Ikke vær redd å ta kontakt hvis du lurer på noe. Vi svarer mer enn gjerne på alle spørsmål.
Vi har konkuransedyktige priser!
- Utvikles i WordPress
(verdens mest utbredte platform for websider) - Ubegrenset antall sider
- Ubegrenset båndbredde
- Ubegrenset diskplass
- Webhotell fra 69,-
Ofte Stilte Spørsmål
WordPress er veldig fleksibel og utbredt platform. Det er lett å finne utvikler som kan WordPress og det finnes et hav av moduler som man enkelt kan ta i bruk. Hvis modulene trenger små tilpasninger så finnes det gode mekanismer i WordPress som gjør at man ofte kan modifisere litt det modulene hadde tenkt å vise og på den måten har man alltid full kontroll. Dette er verktøy man setter pris på når detaljene skal på plass.
Når man graver litt dypere så finner man ut at siden bør lages etter normer og standarder for at søkemotorene skal enkelt kunne finne innholdet. I dag er Google den største søkemotoren og de bestemmer stort sett hvordan sidene våre skal se ut. Fra tid til annen endrer de spillereglene og man må tilpasse hvordan innholdet skal presenteres. Det har vist seg over flere år at det stort sett går smertefritt. Modulene som man allerede bruker pleier å få inn de ekstra funksjonene man trenger. Templatene, som ligger på toppen av WordPress og bestemmer hvordan siden faktisk ser ut, tilpasser seg slik at Google får det som de vil.
Andre fordeler med WordPress: rask utvikling, templater som tilpasser seg mobil/nettbrett, fungerer godt på alle platformer (Android, iOS, Mac, Pc).
Å lage webside innebærer å kartlegge behovet, planlegge, designe siden, lage den, teste og drifte. Kartlegging er den viktigste delen for når man har lagt solid grunnlag, så pleier resten å gå på skinner. Hvis ikke produksjonen stopper underveis tar det ca. 1 uke å lage. Det er likevel normalt at det tar noe lengre tid, da vi ofte må vente litt på endelige tekster eller bilder fra kunden.
For å komme raskest mulig i mål trenger vi tekster som skal være på siden, log og tilgang til domene. Kunden må også passe på at e-postene kommer frem til kunden på den angitte e-post adressen som skal publiseres på hjemmesiden.
Vi tar oss av normal drift av websidene. Vi oppdaterer WordPress, moduler og templater. Vi tar backup av databasen og kildefilene med jevne mellomrom. Vi følger med på aktiviteten på websiden og prøver å fange opp hendelser som avviker fra normal trafikk. Vi kan ikke garantere at sidene ikke blir angrepet av hackere. Det er som å forsøke å garantere at tyver ikke tar seg til rette i en butikk. Det lar seg ikke gjøre. Men hvis uhellet skulle være ute så tar vi jobbe med å rydde opp etter script/hackerangrep.
WordPress er verdens mest utbredte platform for å lage hjemmesider og nettbutikker. Det finnes veldig mange moduler som forbedrer funksjonaliteten. De fleste modulene er gratis og mange av disse finnes også i mer avanserte versjoner som pleier å koste litt. Så her er det litt av hvert å velge i. Siden WordPress er så utbredt så er det også lett å finne personer som kan utvikle i WordPress. Man er ikke bunnet fast til det selskapet som lage websidene for resten av livet. Noen andre kan ta over, forbedre eller installere moduler som måler respons og brukes i forbindelse med markedsføring.
I noen tilfeller kan det være som å skyte spurv med kanon å bruke WordPress. Det er relativt stort system som må holdes ved like. For de fleste betyr det driftsavtale og faste månedlige kostnader. Det må man vurdere mot de ekstra fordelene man får. Alternativet er å bruke (nesten) gratis websider, som man stort sett lager selv. Problemet med det er selv om eksemplene på templatene ser lekre ut, så blir resultatet sjeldent lekkert når man gjør det selv. Kildekoden som produseres av slike nettsteder er ofte unødvendig kompleks og drar ned synligheten i søkemotorene.
Det er ikke alle kunder som ønsker å ligge på førsteplass i søkemotorene og heller ikke alle har høye krav til utseende. Da kan man vurdere andre alternativ enn WordPress.
-
Kartlegging
- Kartlegging av hjemmesiden trenger solid forarbeid og i denne fasen er det først og fremst to ting vi skal finne ut av – hva ønsker kunden å få ut av nettstedet og hva ønsker brukeren av nettstedet? Vi må også få klarhet i hvilke teknologiske og designmessige ressurser og begrensninger nettsiden har. Pris er også en avgjørende faktor og vi prøver alltid å være kostnadeffektive. Dette er en meget viktig fase av utviklingen. Det er viktig å kartlegge konkret mål med nettstedet.
-
Planlegging
- Planlegging en webside består av å finne ut hvordan vi skal lage en hjemmeside som oppfyller kravene spesifisert i forrige fase. Hvilke tekniske løsninger skal vi bruke? Hvordan skal nettstedet struktureres? Hva slags type grafisk profil skal vi ha? Vi må også planlegge resten av utviklingsprosessen – hvem gjør hva, når og hvordan? Hvilke samarbeidspartnere er involvert? Budsjett?
-
Design
- Når man designer hjemesiden så konkretiserer man det vi kom frem til i planleggingsfasen og gjør selve designet – vi lager sidelayout, velger farger, designer logoer og velger ut bilder. Vi koder ofte også noen nettsider som prototype på det endelige nettstedet.
-
Programmering
- Dette er fasen der vi gjør ferdig nettstedet på grunnlag av arbeidet gjort i de foregående fasene. WordPress settes opp. Vi setter opp sikre sider (https). Moduler installeres og konfigureres. Sikkerheten strammes inn og sårbare kataloger lukkes for hackerangrep. Hjemmesiden begynner å ta form.
-
Testing
- Uansett hvor gode vi er til å designe, er det alltid noe som kan gjøres bedre eller som vi rett og slett ikke tenkte på da vi planla nettstedet. Dette er fasen da vi tester hjemmesiden. Vi bør teste det selv for å se om det fungerer slik som vi planla, men vi bør også la utenforstående (helst i målgruppen) teste den. De kan ofte vise oss hvordan nettstedet i praksis kan vise seg å fungere på en helt annen måte enn vi planla. Det er så og si umulig å forutsi hvordan brukere går fram for å løse problemer, og vi må sørge for at designet oppfordrer dem til å gjøre det slik vi ønsker. Testing av nettsteder vil bli tatt opp i en senere leksjon. Vi tester også for responsivt design på mobil og nettbrett.
-
Drift
- Drift av hjemmeside krever at man oppdaterer både WordPress og tilhørende moduler, samt at man holder hackere/bots på avstand. Vi drifter side for våre kunder, men hvis kunden har nok kunnskap så kan kunden gjøre det selv eller overlate det til andre. Vi skiller mellom webhotell og drift av nettsted. Webhotell er et sted hvor man legger fra seg nettstedet. Drift er å passe på, oppdatere, holde hackere unna, vedlikeholde databasen og rette feil når de dukker opp. Vi utfører disse tjenestene raskt og rimelig.
- Industriveien 14
1481 Hagan
- 952 09 764
- 21 89 92 89
- Org nr: 976 879 473 MVA
- DnB NOR, 1607 41 01228