Markedsføring2016-11-15T00:35:28+00:00

Google er din venn

Lag sidene dine slik at kundene finner deg

Vi kan ikke love deg at du kommer først opp på søkesidene, men vi kan fortelle deg hvorfor de som ligger som nummer en faktisk gjør det. Det finnes ingen snarvei til suksess og vi fraråder å jukse seg til å ligge på topp. Høye plasseringer i søkemotorene kommer av fornuftig innhold, god struktur på nettstedet og gode søkeord som går gjennom nettstedet. Det virker.

Hvordan lykkes med søkeord?

  1. Innhold

    Nøkkelen til suksess er bra innhold. Google ser hvor lenge brukere er på ditt nettsted og hvor lenge de leser sidene. Deretter ser Google hva de gjør etterpå. Hopper de til en annen side, eller går de videre til et annet nettsted? Hvis du klarer å få brukere til å bli på siden din, så får du en boost på rangeringslistene i søkemotoren.

  2. Analyse

    Vi tilrettelegger nettstedet ditt slik at søkemotorene finner innholdet på en enkel måte. Det gjør at du kommer høyt opp på søkeresultatene når dine potensielle kunder søker på nettet.

    Vi analyserer netttrafikken din og ser hvordan dine brukere kommer til nettstedet ditt. Google Analytics er et bra verktøy som «alle» bruker. Vi hjelper deg å sette opp og bruke Google Analytics.

  3. Forbedringer

    Vi kartlegger hvor dine brukere kommer fra, hva de har søkt på og hvilke søkeord tiltrekker brukere til dine konkurrenter. Deretter tilpasser vil nettstedet ditt slik at det tiltrekker seg flest mulig brukere du ønsker. Dette er relativt tidkrevende oppgave som må utføres over tid, men når optimaliseringen er fullført vil nettstedet ditt tiltrekke seg mange fler riktige brukere og for deg betyr det fler salg for deg i lang tid fremover.

Business People Planning Strategy Analysis Office Concept

Google Adwords

adwords

AdWords er et enkelt og effektivt verktøy for annonsekampanjer på nett. Du velger selv hva slags slags besøkende som blir sendt til siden din.

Relevante søkeord

Vi hjelper deg å finne relevante søkeord som treffer din målgruppe. Annonsene dine dukker opp på Googles første side gjennom kampanjen.

Kampanjer og budsjett

En kampanje kan inneholde flere annonser. Google vil automatisk vise disse annonsene om hverandre. Du kan også be Google til å vise de annonsene som har best respons flest ganger, for å utnytte din investering på best mulig måte. Du bestemmer selv hvor mye penger du skal bruke på kampanjen og hvor gode plasseringer du ønsker å kjøpe.

Opplæring

Når du kjøper websider av oss får du opplæring i grunnleggende funksjonalitet i AdWords.

Google Analytics

analytics

Google Analytics viser deg hvor dine besøkende kommer fra. Den viser deg hvilke sider de besøker og om de kommer tilbake.

Hva, hvorfor og hvordan?

Google Analytics viser deg hvordan dine besøkende har funnet websidene dine. Den viser deghvilke sider de er innom og hvordan de navigerer gjennom nettstedet ditt. Google Analytics viser deg også om de har foretatt en handlig som du anser som verdifull.

Kjenn dine kunder

Når du vet hvor dine besøkende kommer fra og hva de søker etter er det lettere å lage et nettsted som stimulerer kunden til å foreta nye kjøp eller blir værende på nettstedet ditt.

Opplæring

Når du kjøper websider av oss får du opplæring i grunnleggende funksjonalitet i Google Analytics.

Google søkeord

sokeord

Hvordean velge gode søkeord? Hvilke søkeord passer til bedriften din? Vi hjelper deg å finne effektive søkeord som du bruker i annonsene dine. Ditt bindeledd mellom vellykede annonser i AdWords og ditt nettsted er søkeord. Det er ord og uttrykk som dine kunder skriver i Google som gjør at de finner frem til siden din.

Hvordan velge riktige søkeord?

For best resultat bør søkeordene være relaterte til produktene eller tjenestene som du reklamerer for i annonsen. Jo mer spesifike ord du bruker desto større er sjensen for at kundene dine finner frem til nettop ditt nettsted.

Eksempel:

Bruker du ord som «Bil» i annonsen din, så konkurerer du med mange som driver med bil og sjansen for at akkurat din annonse dukker opp er relativ liten. Men selger du eksospotter til Volvo, er det mye bedre å bruke «Eksospotter til Volvo» som søkeord. De kundene som skriver inn denne termen er mye mer verdifulle for deg enn de som kun skrev inn «Bil.»

Tips til gode søkeord:

  • Bruk søkeuttrykk som består av 2-3 ord.
  • Bruk negative søkeord. Altså ord som eksluderer ditt nettsted fra søket. For eksempel hvis noen skulle skrive inn «Eksospotte til Saab». Saab kan være et negativt søkeord som eksluderer ditt nettsted hvis du kun selger eksospotter til Volvo.
  • Bruk søkeordverktøyet

Opplæring

Når du kjøper websider av oss får du tips til gode søkeord og hjelp til hvordan du bruker søkeordverktøyet.

Markedsføring

promo

Lær fem metoder for å bli lagt merke til og utvikle virksomheten din på nettet. Utforsk muligheter for markedsføring utnyttelse av resussene du har til rådighet. Utforsk muligheter for markedsføring, og finn ut hvilke markedsføringsteknikker som fungerer best i forhold til tiden og ressursene du har til rådighet.

5 viktige måter å promotere ditt nettsted på

  • Gratis nettstedoppføringer på søkemotorer (som f.eks. Din Startside)
  • Annonser på søkemotorer
  • Lokale oppføringer på søkemotorer
  • Sosiale medier
  • E-postmarkedsføring

Opplæring

Når du kjøper websider av oss får du verdifulle tips til hvordan du skal gjennomføre disse tiltakene på mest mulig effektiv måte.