Nøkkelen til suksess for en vellyket hjemmeside er å ha klart for seg målet med hjemmesiden. Resten er detaljer.

Vi kunne ha listet opp alle de tekniske detaljene ved å lage en hjemmeside,  fortalt deg at vi driver eget webhotell for å ha kontroll på alle mulige flaskehalser for våre mest krevende kunder eller vist deg hvor raske våre websider kan bli. Du vil sansynligvis bare nikke med hodet og ikke skjønne veldig mye av det. Vi kunne ha fortalt deg at vi alltid har kundens ønsker i fokus, at vi er servicebeviste at vi skjønner at mobilvennlige websider er din bedrifts ansikt utad, men det er ikke sikkert at du vil tro oss.

Vi nøyer oss med å si at vi er her for å hjelpe våre kunder å nå sine mål. Vi har ingen grenser på GB, maks antall sider dere kan ha, begrensninger på brukt båndbredde. Alle kunder er forskjellige og har forskjellige behov. Vi tilpasser oss våre kunder og ikke omvendt. Pris er ofte en viktig faktor. Se gjerne vårt prisoverslag for å få estimert prisen på en hjemmeside for bedrift. Ingen er glad i å jobbe gratis og det gjør heller ikke vi. Prisoverslaget viser litt av arbeidsomfanget som skal til for å få nettsiden i mål. Vi får betalt for jobben og hjemmesidene deres får den fokus de fortjener for å bli bra.

Dere har alltid tilgang til å redigere sidene deres og kan gjøre endringer, legge inn nye sider eller rette feil.

Hva er ditt mål med en hjemmesiden?

Sammen finner vi en strategi og et mål for websiden. Følgende ønsker går ofte igjen:

Hjemmeside som visittkort for bedriften

Noen kunder ønsker hverken flere kunder eller mer salg. De ønsker en webside for at eksisterende kunder skal kunne finne deres kontaktinformasjon.

Hjemmeside som salgskanal

Man ønsker seg flere kunder og nettsiden vil være magnet på søkemotorene og tiltrekke seg nye kunder med formålet å selge mer. Her må man fremheve hvorfor produktene er bedre enn konkurentenes og særlig sørge for at sidene er tilrettelagt for søkemotorene

Hjemmeside til å presentere produkter/tjenester

Noen kunder har en etablert kundekrets med behov for tilgang til tekniske spesifikasjoner eller ny informasjon om produktene når det kommer oppdateringer. Websiden kan fungere som enkel og rimelig måte å distribuere denne informasjonen.

Ønske å få et overtak på konkurentene

Når konkurranse er stor innenfor et område, er websider naturlig brikke i en strategi for at bedriften kan skille seg ut fra konkurentene. Førsteinntrykk er veldig viktig og en webside er ofte det første en kunde møter.

Vi setter og i kundens situasjon og annbefaller et utkast til design. Når kunden er fornøyd, finpusses utkastet samtidig som kunden kommer med nye innspill. Vi lanserer først når kunden er fornøyd med totaltinntrykket.

Slik lager vi de beste hjemmesidene for din bedrift.

Våre sider er laget i verdens mest utbredte publiseringssystem og det mangler ikke på muligheter og funksjoner. Likevel har vi fokus totalopplevelsen og vi jobber for:

  • Enkel navigering i nettsidene
  • Moderne webdesign
  • Søkemotorvennlige
  • Mobil/nettbrett-vennlige (responsiv design)

Vi tilbyr:

  • Rask utvikling
  • Webhotell
  • Totaltansvar: backup, drift, vedlikehold, oppdatering
  • For de som ønsker prikk over i-en, kan vi tilby søkemotoroptimalisering (SEO)
  • Rimelig webdesign

Hvorfor ikke lage din egen hjemmeside gratis?

Gjerne på 5 minutter, gjerne med kun par klikk, gjerne en nettbutikk med enkel redigering og lekker design.

Høres det for utrolig til å være sant?

Det fordi det sansynligvis er et hake et sted. Man får ofte det man betaler for. Problemet er ikke å laste opp logo/bilde/tekst til en nettside. Problemet er ikke å opprette et produkt i en nettbutikk. Det klarer alle også i våre nettsider og nettbutikker. Alle klarer også å skru opp en skrue og titte hva som skjuler seg bak et lokk, men vi overleverer bilene våre til service for det. Vi klarer å føre en pensel opp/ned, men lar en maler utføre jobben. Slik er det litt med nettsider også. Man trenger en person som kan:

  • sette opp logisk struktur i en webside
  • som kan skalere bildene til riktig størrelse til PC/Mac, mobil og nettbrett.
  • som kan lage fornuftig struktur menyen på websiden
  • som kan garantere at informasjonen på websiden blir enkelt funnet av søkemotorene

Vi påstår ikke at slike gratis websider ikke fungerer for noen. Gratis nettsider fungerer for kundene uten høye krav til innhold eller utseende. Ofte er det ting forbundet med fritidsaktiviteter. For bedrifter der de subtile detaljene gjør utslag, bør du overlate jobben til et menneske som har erfaring med websider og kan sette opp sidene etter kundens ønsker.

Før vi begynner å utvikle en hjemmeside, så har vi dannet oss et bilde og kartlagt konkurrentene. Vi har tittet på aktuelle søkeord brukt av konkurrentene og undersøkt hvilke søkeord som selger godt i søkemotorene. Det blir ikke skrevet et avsnitt uten at det er tatt hensynn til. Bildene får relevante navn og titler. Hver enkel webside på nettstedet sender hint til søkemotoren for indeksering. Vi passer på riktig mengde tekst i avsnittene og at søkeordene opptrer balansert i avsnittene, i H-taggene, URLene og ellers der søkemotorene henter metainformasjon.

Så hvis du ikke har høye krav til design (Google bryr seg heller ikke om design) så kan du begynne å skrive inn tekst og fylle opp med fornuftig innhold. Har du flaks så treffer du på alle vesentlige punkter for å komme høyt opp i søkemotorene. Beklager å måtte skuffe deg først som sist. Det skjer ikke. Du, som alle andre, vil også oppleve frustrasjon over å ha forsøkt å lage en så ærlig og riktig nettside, uten at den virker. Her vil du trenge en person til å gå gjennom siden nøye og fortelle deg hvorfor. Når man har gjort det, vil du kanskje likevel ha problemer med å løse problemene fordi gratis websider mangler den kontrollen du er på jakt etter. Derfor er det langt mellom gratis hjemmesider som virker.

Hjemmeside bedrift

Utviklingsmodell hjemmeside bedrift

I denne fasen er det først og fremst to ting vi skal finne ut av – hva ønsker kunden å få ut av nettstedet og hva ønsker brukeren av nettstedet? Vi må også få klarhet i hvilke teknologiske og designmessige ressurser og begrensninger nettsiden har. Pris er også en avgjørende faktor og vi prøver alltid å være kostnadeffektive. Dette er en meget viktig fase av utviklingen. Det er viktig å kartlegge konkret mål med nettstedet.

I denne fasen planlegger vi hvordan vi skal lage en nettside som oppfyller kravene spesifisert i forrige fase. Hvilke tekniske løsninger skal vi bruke? Hvordan skal nettstedet struktureres? Hva slags type grafisk profil skal vi ha? Vi må også planlegge resten av utviklingsprosessen – hvem gjør hva, når og hvordan? Hvilke samarbeidspartnere er involvert? Budsjett?

I denne fasen konkretiserer vi det vi kom fram til i planleggingsfasen og gjør selve designet – vi lager sidelayout, velger farger, designer logoer og velger ut bilder. Vi koder ofte også noen nettsider som prototype på det endelige nettstedet.

Dette er fasen der vi gjør ferdig nettstedet på grunnlag av arbeidet gjort i de foregående fasene.

Uansett hvor gode vi er til å designe, er det alltid noe som kan gjøres bedre eller som vi rett og slett ikke tenkte på da vi planla nettstedet. Dette er fasen da vi tester hjemmesiden. Vi bør teste det selv for å se om det fungerer slik som vi planla, men vi bør også la utenforstående (helst i målgruppen) teste den. De kan ofte vise oss hvordan nettstedet i praksis kan vise seg å fungere på en helt annen måte enn vi planla. Det er så og si umulig å forutsi hvordan brukere går fram for å løse problemer, og vi må sørge for at designet oppfordrer dem til å gjøre det slik vi ønsker. Testing av nettsteder vil bli tatt opp i en senere leksjon. Vi tester også for responsivt design på mobil og nettbrett.

Selve driften kan bli overlatt til andre enn oss, så vi må under hele prosessen samle på nødvendig dokumentasjon slik at andre kan oppdatere og eventuelt videreutvikle nettstedet. Vi skiller mellom webhotell og drift av nettsted. Webhotell er et sted hvor man legger fra seg nettstedet. Drift er å passe på, oppdatere, holde hackere unna, vedlikeholde databasen og rette feil når de dukker opp. Vi utfører disse tjenestene raskt og rimelig.

Pris hjemmeside?

Kostnad er alltid viktig faktor. Under finner du link til prisoverslag. Kikk på den så får du omtrentlig pris med en gang. Det pleier normalt å gå 1-2 uker arbeid til produksjon av hjemmeside. I tillegg må du regne med kostnad for webhotell og drift. Vi har rimelige priser og håper du finner de konkurransedyktige. Ikke vær redd å ta kontakt hvis du lurer på noe. Vi har hverken innpåslitne selgere eller plagsom spam som vi sender til de som kontakter oss.

Pris websider

fra kr8 900
  • Utvikles i WordPress
  • Ubegrenset antall sider
  • Ubegrenset båndbredde
  • Ubegrenset diskplass
  • Webhotell fra 69,-
Nettside design

Copyright 2019 Web Design AS